اخبار و مقالات

تصویب 2 هزار میلیارد ریال برای تشویق صادرات شیر و لبنیات
تاریخ انتشار : 1395/5/31 ساعت 09:41:03
تصویب 2 هزار میلیارد ریال برای تشویق صادرات شیر و لبنیات

















تصویب 2 هزار میلیارد ریال برای تشویق صادرات شیر و لبنیات
تاریخ: 1395/04/30
شماره: 7137
بازدید: 38
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تصویب 2 هزار میلیارد ریال مشوق صادرات شیر و لبنیات موجب شکوفایی و جهش اقتصادی در این حوزه می شود.
 
حسن رکنی در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: سالانه 600 هزار تن صادرات مواد لبنی به مقصد 30 کشور از ایران صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نخستین تخصیص مشوق صادرات در حوزه شیر و لبنیات به زودی محقق و پیش بینی می شود با تخصیص کامل آن شاهد جهشی اقتصادی در این حوزه باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیگیری در خصوص تصویب و موافقیت با هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی در بخش طیور نیز در جریان است.

وی افزود: با توجه به زیرساخت های گسترده تولید طیور از جمله گوشت مرغ و تخم مرغ، موافقت با این مشوق صادراتی می تواند در تحول این بخش نیز موثر باشد.

رکنی ادامه داد: سال 1391 که آخرین سال واردات گوشت مرغ به کشور بود واردات 50 هزار تن گوشت مرغ ثبت شده اما با آغاز برنامه صادراتی این محصولات و با توجه به استفاده به موقع از ظرفیت های موجود طی دو سال گذشته ایران با صادرات 300 هزار تن مرغ و تخم مرغ از کشور واردکننده این محصولات به صادرکننده آن تبدیل شده است.

وی گفت: هم اکنون پیگیر طرح کاهش سن کشتار مرغ به دلیل رسیدن به استانداردهای مقبول بازارها و مصرف کنندگان جهانی نیز هستیم تا با اجرای این طرح نیم میلیون تن صرفه جویی در مصرف دان و افزایش صادرات گوشت مرغ محقق شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بدون اشاره به میزان صادرات لبنیات در سه ماه نخست امسال افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش دارد.
منبع خبر: خبرگزاری ایرنا